کشکول ماه نشان
پنج شنبه 5 دی 1392برچسب:, :: 7:7 ::  نويسنده : عبدالله

على بن محمّد صوفى كه ابليس را برخورد و از او پرسيد تو كيستى؟ گفت: از آدميزاده ‏ها او گفت: لا اله الا اللَّه، تو از مردمى هستى كه پندارند خدا را دوست دارند و نافرمانيش كنند، و ابليس را دشمن دارند و فرمانش برند، گفتش اكنون بگو تو كيستى، گفت: 



ادامه مطلب ...
جمعه 5 دی 1392برچسب:, :: 7:4 ::  نويسنده : عبدالله

أبو عبد اللَّه عليه السّلام فرمود كه: تو چون مرد مقيسى پس نظر در قياس خود نماى و ببين كه در نزد ايزد أكبر قتل از ربا يا زنا از قتل كدام أعظم است؟
أبو حنيفه گفت:



ادامه مطلب ...

يكي از بيماريهاي بزرگ اجتماعي كه بيشتر مردم به ويژه جوانان به آن مبتلا هستند، مسأله نگاه به نامحرمان است كه متأسفانه در نزد برخي آن قدر عادي شده است كه اين نگاه جاي خود را به چشم ‏چراني و نگاه ‏هاي طولاني و شهوت ‏آلود داده است.
قرآن مجيد و پيامبر(صلي الله عليه و آله)و اهل بيت عصمت(عليهم السّلام)با بيانات بسيار مهمي، آثار منفي اين پديده زشت را گوشزد نموده و از مسلمانان خواسته ‏اند تا چشم خود را از نگاه به نامحرمان كنترل كنند. در اين نوشتار كوتاه به گوشه ‏اي از اين آيات روايات مي‏پردازيم:
حكم نگاه از منظر قرآن حكيم:



ادامه مطلب ...

بدان كه رواياتى در ذكر نشانه‏ هاى زمان ظهور حضرت مهدى عليه السّلام رسيده كه پيش از ظهور آن بزرگوار آن نشانه‏ ها آشكارا شود و حوادثى پيش آيد:از آن جمله است: خروج سفيانى، كشته شدن سيد حسنى، اختلاف بنى عباس در سلطنت، گرفتن خورشيد در نيمه ماه رمضان، 



ادامه مطلب ...

روزى پيغمبر (ص) باصحابش فرمود: كدام شما هميشه روزه داريد؟ سلمان ره گفت: من يا رسول الله فرمود: كدام هميشه شب زنده داريد؟



ادامه مطلب ...
دو شنبه 25 آذر 1392برچسب:, :: 6:33 ::  نويسنده : عبدالله

عيسى بن مريم عليهما السّلام به ياران خود فرمود: آيا به نظر شما اگر يكى از شما بر برادرش گذر نمايد و ببيند جامه‏ اش اندكى از شرمگاه او را نمايان كرده آيا اقدام به عريان ساختن همه شرمگاه مي ‏نمايد يا آنچه را كه نمايان شده مي ‏پوشاند؟ گفتند:
ما شرمگاه او را با جامه‏ اش مي ‏پوشانيم. فرمود: هرگز! بلكه تمام آن را نمايان مي سازيد!؟
ياران حضرت عيسى عليه السّلام تازه دريافتند كه اين مثلى بوده كه براى آنها زده شده است،لذا پرسيدند: اى روح اللَّه، اين چگونه است؟ فرمود: يكى از شما مردان بر عيب برادرش آگاه مي‏شود ولى از پوشاندن آن خوددارى مينمايد. از روى حقّ و حقيقت به شما مي ‏گويم كه آنچه مورد نظر شماست دست يافتنى نخواهد بود مگر با ترك شهوت. و آنچه را كه آرزو ميكنيد تحقّق نپذيرد مگر با شكيبايى بر ناخواسته‏ ها. از يك نگاه [نگاه ‏آلود] نيز بپرهيزيد؛ زيرا همان يك نگاه تخم شهوت را در دل بكارد و همان براى فتنه انگيزى نگاه‏ كننده بس باشد.

                        تحف العقول-ترجمه حسن زاده، ص: 547

دو شنبه 25 آذر 1392برچسب:, :: 6:21 ::  نويسنده : عبدالله

 در قرب الاسناد: بسندش كه على بن جعفر از برادرش امام هفتم عليه السّلام پرسيد از خوردن سنگ پشت و خرچنگ و جرّى، (نوعى ماهى است  به نام حنكلس) فرمود: حلال نيست خوردن سنگ- پشت و خرچنگ و جرّى.

 از حذيم بن شريك اسدىّ روايت شده است كه چون علىّ بن حسين عليهما السّلام را با زنان از كربلا آوردند زنان أهل كوفه را ديدند زارى كنان و گريبان چاك زده و مردان هم با آنان مي ‏گريستند،



ادامه مطلب ...
جمعه 17 آبان 1392برچسب:, :: 6:37 ::  نويسنده : عبدالله


حر بن يزيد چون ديد آن مردم بجنگ با آن حضرت عليه السّلام تصميم گرفته ‏اند بعمر بن سعد گفت: آيا تو با اين مرد جنگ خواهى كرد؟ گفت: آرى بخدا جنگى كنم كه آسانترين آن افتادن سرها و بريدن دستها باشد، حر گفت: آيا در آنچه بشما پيشنهاد كرد خوشنودى شما نبود؟ ابن سعد گفت:



ادامه مطلب ...
جمعه 17 آبان 1392برچسب:, :: 6:33 ::  نويسنده : عبدالله


عمر بن سعد فرياد زد: اى دريد پرچم را نزديك آر، پس دريد پرچم را نزديك آورده سپس عمر بن سعد تيرى بكمان گذارده بسوى لشكر حسين عليه السلام پرتاب كرد و گفت: 



ادامه مطلب ...
درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید امید وارم با پیروی وترویج معارف اسلامی در کلیه مراحل زندگی پیروز و سربلند باشید. @Asemaneabima
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان dosti و آدرس mahe14.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 75
بازدید دیروز : 47
بازدید هفته : 220
بازدید ماه : 520
بازدید کل : 60991
تعداد مطالب : 150
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

Alternative content