کشکول ماه نشان
چهار شنبه 7 فروردين 1392برچسب:, :: 18:48 ::  نويسنده : عبدالله
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله: هيچ جوانى نيست كه در دوره جوانى خود ازدواج كند، مگر آن كه شيطان او فرياد برآورد كه: «واى بر او، واى براو ! دو سوم دينش را از (گزند) من حفظ كرد». بنابراين، انسان بايد براى حفظ يك سوم ديگر، تقواى خدا در پيش گيرد.
چهار شنبه 7 فروردين 1392برچسب:, :: 18:46 ::  نويسنده : عبدالله
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله: ازدواج سنت من است ؛ پس هر كه از سنت من روى گرداند از (امت) من نيست.
چهار شنبه 7 فروردين 1392برچسب:, :: 18:45 ::  نويسنده : عبدالله
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله: در اسلام هيچ بنايى ساخته نشد، كه نزد خداوند عز و جل محبوبتر و ارجمندتر از ازدواج باشد.
چهار شنبه 7 فروردين 1392برچسب:, :: 18:42 ::  نويسنده : عبدالله
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله: هر كه دوست دارد كه پاك و پاكيزه خدا را ديدار كند، با داشتن همسر به ديدارش رود.
چهار شنبه 7 فروردين 1392برچسب:, :: 18:30 ::  نويسنده : عبدالله
امام على (ع): كسى كه مهار چشم خود را رها كند، زندگى اش را به زحمت اندازد؛ كسى كه نگاه هايش پياپى باشد، حسرت هايش بپايد.
چهار شنبه 7 فروردين 1392برچسب:, :: 18:30 ::  نويسنده : عبدالله
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله: هركه چشم خود را از حرام پركند، خداوند در روز قيامت چشم او را از آتش پرگرداند، مگر اين كه توبه كند و از عمل خود دست بردارد.
چهار شنبه 7 فروردين 1392برچسب:, :: 18:26 ::  نويسنده : عبدالله
امام باقر (ع): با چهار كس همنشينى و برادرى مكن: نابخرد، بخيل، ترسو و دروغگو.
چهار شنبه 7 فروردين 1392برچسب:, :: 14:19 ::  نويسنده : عبدالله

 خداى تعالى در سوره نور میفرماید: قُلْ لِلْمُؤْمِنِينَ يَغُضُّوا مِنْ أَبْصارِهِمْ وَ يَحْفَظُوا فُرُوجَهُمْ ذلِكَ أَزْكى‏ لَهُمْ إِنَّ اللَّهَ خَبِيرٌ بِما يَصْنَعُونَ  وَ قُلْ لِلْمُؤْمِناتِ يَغْضُضْنَ مِنْ أَبْصارِهِنَّ وَ يَحْفَظْنَ فُرُوجَهُنَ‏
 بگو يا محمد مردان مؤمن را كه فرو خوابانند از چشمهاى خود و بپوشند عورتهاى خود را كه اين پاكيزه‏تر است براى ايشان بدرستى كه خدا خبر دارد بآنچه ايشان ميكنند و بگو زنان مؤمنه را كه فرو خوابانند چشمهاى خود را و بپوشند عورتهاى خود را و فرمود رسول خدا (ص) كه هر كه سير گرداند چشمهاى خود را از ديدن حرام برانگيزاند او را خداى تعالى در روز قيامت و در چشم او ميخهاى آتشين باشد پس چشم او پر از آتش باشد تا آنكه حكم كند خدا ميان مردمان بعد از آن امر كنند او را بدوزخ و فرمود رسول خدا (ص) كه هر كه نظر كند در خانه همسايه خود پس ببينند عورت مردى يا موى زنى يا بدن او را واجبست بر خدا كه داخل گرداند او را در دوزخ با منافقان آنان كه طلب ميكرده‏اند عورتهاى مسلمانان را در دنيا تا آنكه رسوا كند او را خدا و ظاهر گرداند عورت او را از براى نظركنندگان در آخرت و فرمود امير المؤمنين عليه السّلام كه هر كه بگشايد چشم خود را در تعب اندازد خواطر خود را و هر كه پى در پى نظر كند دايم باشد حسرتهاى او و فرمود پيغمبر (ص) كه نظر كردن تيريست از تيرهاى زهر آب داده شيطان‏

چهار شنبه 7 فروردين 1392برچسب:, :: 9:24 ::  نويسنده : عبدالله

 

ابليس از زمان آدم عليه السّلام نزد همه پيمبران مى‏آمد تا مسيح مبعوث شد، با آنها گفتگو ميكرد و از آنها پرسش مينمود و با هيچ كدام بيشتر از يحيى بن زكريا انس نداشت يحيى باو گفت: اى ابا مرّه من بتو نيازى دارم گفتش تو را ارجمندى بيش از آنست كه من خواهش تو را رد كنم هر چه خواهى بخواه كه من در فرمانت مخالفت ندارم.
فرمود: اى ابا مرّه ميخواهم همه دامهايت كه آدميزاده را با آنها شكار ميكنى بمن بنمائى گفت بسيار خوب و فردا را باو نويد داد.
بامداد فردا يحيى در خانه نشست و در خانه را بست چشم بوعده‏گاه بود و نفهميد كه شيطان از دريچه كه در اطاقش بود برابر او آمد با چهره‏اى چون ميمون و تنى چون خوك و دو چشم دراز در چهره، دندانها و دهانش در درازى چهره شكافى بودند در يك استخوان بيچانه و ريش، چهار دست داشت دو تا در سينه و دو در شانه پاشنه‏هاش در جلو بودند و انگشتان پاهاش در دنبال قبائى بر تن داشت كه كمرش را بسته بود با كمربندى كه رشته‏هاى سرخ و زرد و سبز و همه رنگ بدان آويخته بودند و زنگ بزرگى بدست و خودى بر سر و بر خودش آهنى آويخته چون قلاب و چرن يحيى خوب او را ورانداز كرد گفتش اين كمربند ميانت چيست؟
گفت اين كيش گبريست كه منش ساختم و نزد آنها آرايش دادم. فرمود:
اين رشته‏ها و رنگها چيستند؟ گفتش اينها كارهاى زنانند (رنگهاى خ ب) پيوسته زن جلوه‏گرى ميكند (و رنگ ميزند خ ب) تا رنگى از او بگيرد و مردم را بدان بفريبد، فرمودش اين زنگى كه در دست دارى چيست؟ گفت مجمع همه لذتها از طنبور و تار و دايره و طبل و ناى و سرنا، و خوش‏گذرانها بر سر سفره ميخوارى خود نشينند و از آن لذت نبرند و من اين زنگ را ميان آنها بجنبانم و چون آوازش را بشنوند طرب آنها را سبك كند و برقص آيند و انگشت بر هم سايند و جامه بدرانند.
فرمودش چه چيز چشمت را روشنتر كند؟ گفت: زنها كه دامها و بندهاى منند، و چون نفرين نيكان و لعنت آنها بار مرا سنگين كنند نزد زنها روم و بدانها خوشدل شوم.
يحيى باو گفت: اين خود كه بر سر دارى چيست؟ گفت از نفرين مؤمنان با آن خود را نگهدارم، گفت: اين آهنى كه در آن بينم چيست؟ گفت دل خوبان را با آن قلاب كنم.
يحيى گفت: هرگز شده كه بمن پيروز شده باشى؟ گفت: نه ولى تو يك خصلتى دارى كه آن را خوش دارم.
يحيى گفت: آن چيست؟ گفت تو پر خورى و چون افطار كنى و بخورى و سير شوى و از برخى نماز و شب زنده دارى خود در شب باز مانى از اين كار،يحيى فرمود: من با خدا عهد مى‏كنم كه ديگر سير نخورم تا او را ملاقات كنم.
ابليس گفت: من هم با خدا عهد مى‏كنم كه بمسلمانى اندرز ندهم تا بميرم.
چهار شنبه 7 فروردين 1392برچسب:, :: 9:5 ::  نويسنده : عبدالله

رسول اکرم صلی الله علیه واله فرمود: هر كه زنى را براى جمال (و خوشگلى) و زيبائيش بگيرد زيبائى آن زن و بال او خواهد شد. و فرمود: نيست زنى كه (از صفا و رضاى دل) آب دهد بشوهرش مگر آنكه بهتر است براى او از عبادت يك سال كه روزها را روزه بگيرد و شبها را بنماز قيام كند، و خداوند براى هر شربت آبى كه بشوهر داده شهرى در بهشت باو عنايت فرمايد و شصت گناه او را بيامرزد

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید امید وارم با پیروی وترویج معارف اسلامی در کلیه مراحل زندگی پیروز و سربلند باشید. @Asemaneabima
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان dosti و آدرس mahe14.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 31
بازدید دیروز : 2
بازدید هفته : 31
بازدید ماه : 576
بازدید کل : 61047
تعداد مطالب : 150
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

Alternative content